Årsmöte 2015

Stockholms Fredsförenings årsmöte 2015
och workshop i konflikthantering

Lördagen den 28 mars kl. 14:00-17:00

Nu är det dags att summera året som gått. Vi ska välja en ny styrelse till Stockholms-föreningen och behandla inkomna motioner. Självfallet ska vi fika också.

Men först kommer Anwahr Athahb från Svenska Freds att hålla en mini-workshop i konflikthantering. Det blir en workshop med teori, verktyg för att analysera konflikter och upplevelsebaserade övningar kopplade till identitet – mest för att försöka förstå bakgrunden till hur konflikter kan uppstå och hur vi kan relatera det till vår samtid.

Missa inte denna gyllene chans att påverka din förenings arbete och lära dig mer om freds- och konfliktarbete! Föranmäl dig gärna, så att vi vet hur många bullar vi ska baka, det går bra att delta vid bara workshopen eller bara årsmötet som hålls i anslutning kl. 15.30.

Motionsstopp är den 20 mars. Motioner skickas till stockholm@svenskafreds.se eller till adressen på sidans slut.

Föranmälan görs till stockholm@svenskafreds.se eller till Hannes Aspåker på 073-8356266. Om du är intresserad av att ytterligare engagera dig i föreningen eller kandidera till styrelsen är du också välkommen att kontakta oss så snart som möjligt!

Plats: Årsmötet kommer att äga rum i lokal 309 (plan 3) på Sensus Studieförbund, vid Medborgarplatsen 4.

Kontakt: Om ni har svårt att hitta rätt eller undrar något kan ni ringa mig (Hannes Aspåker) på 073-8356266.

Dagordningen för årsmötet 2015 hittar du här

Hjärtligt välkommen önskar Stockholms Freds styrelse!

Stockholms Fredsförening
c/o Svenska Freds, Polhemsgatan 4, 112 36 Stockholm